Salı, Aralık 13

Beni Asla Bırakma

(kitabı yine okulda bitirdiğim ve öğretmenime teslim ettiğim için fotoğrafını çekemediğimi gururla söylüyorum eheh.)

Bazı yerlerde hayal kırıklığı duyduğumu söylemeden edemeyeceğim. Onlar dışında gayette sevdiğim bir kitap oldu. Bir kere, konusu oldukça ilgi çekiciydi. Şu an konusuna değinmek isterdim ama izleyicisiz bloguma ipucu vermek istemiyorum. 

Sadece sevdim. Beş puana elim gitmedi gerçi, dört puan verdim. O da bazı yerlerdeki duyduğum hayal kırıklığından dolayı. Birçok polemik olmuş aslında konusundan dolayı. Ben sadece okudum ve ben sadece bu kitabı sevdim. Başka bir şey yok.

Filmi de var. İndirdim. İzleyeceğim. Eğer çok seversem bu yazıyı düzenlemeyi düşünüyorum. Çok güzelmiş duyduğuma göre. Üstelik filmi izlerken kitabı okuyormuşçasına bir his yaratıyormuş. Buna sevindim. Çünkü kitabı başka, filmi bambaşka olayından nefret ederim.

Sayfa: 272

Arka Kapak: Yatılı okul Hailsham'ın öğrencileri, bahçe duvarının arkasındaki karanlık ormandan çok korkarlar. Hafta sonları veya tatillerde evlerine gitmez., Hailsham'dan önceki yaşamlarını hatırlamazlar. Dış dünyayla bağlantıları yoktur. Öğretmenler değil, gözetmenler tarafından eğitilirler. Spor ve sanata büyük önem veren gözetmenler, Hailsham öğrencilerine sürekli özel olduklarını hatırlatır ve bedenlerine çok iyi bakmaları gerektiğini tekrarlar.
Kazuo Ishiguro, yayımlandığı yıl Time tarafından İngilizce yazılmış en iyi 100 roman listesine alınan Beni Asla Bırakma'da, yıkıma götüreceğini bile bile kendi kaderini kabullenenlere odaklanmış görünüyor.

Düzenleme: Filmi şahaneydi.

Hiç yorum yok: